Oldalak


2010. szeptember 2., csütörtök

Mézes lapok, citromos krémmel

Annyira de annyira kívánom az édességeket ( nem jön a baba :) ). Várandósan nem voltam ennyire édes szájú mint most. Vagyis de, az első terhességem alatt rengeteg sütit meg csokit megettem, a másodiknál meg mind a savanyút kívántam - ezért is hittük és reméltük is azt hogy kisfiunk lesz, de hát nem így alakult és ez így van jól, mert két gyönyörű kislány anyukája lehetek - .
Tehát sütögetek, most például citrom krémmel töltött mézes lapokat sütöttem. Rátaláltam egy receptes könyvecskére, a költözéssel és az építkezéssel kicsit elkallódott, olyannyira hogy meg is feledkeztem róla. :) De most hogy rábukkantam nagyon megörültem neki mivel lekvárral töltött, készült sütemények vannak benne. Sokféle gyümölcsünk lévén a kertben, jó pár üveg lekvárt eltettem. Annyira nem esszük, még van a tavalyi meg az azelőtti évből is, de arra gondoltam jönnek majd a téli hónapok a gyerekek kicsit még nőnek, hogy mindent ehessenek és akkor ha édességet kívánnak jól jön majd egy kis lekvárral töltött palacsinta, vagy a tejbe gríz, tejberizs mellé egy kis lekvár. Inkább egyék ezt, mint sem azokat a bolti édességeket.

Olyan régóta akartam már citromos krémmel töltött sütit enni és ez a kis receptes könyv nagyon jól jött, remek kis receptek vannak benne, nem túl bonyolultak, elérhető alapanyagokkal.

Tehát nekiláttam és ez jött ki:






A lapokat legközelebb kicsit vastagabbra nyújtom majd, nagyon finom lett így is, az izével nincs is semmi gond csak talán egy kicsit alacsonynak tűnt a végén a süti. De finomra sikerült és mind elfogyott. :)

A receptet pedig itt van:

a lapokhoz:

  • 40 dkg. liszt
  • 5 dkg. margarin
  • 1 kés hegynyi ammónia
  • 15 dkg. cukor
  • 2 tojás
  • 2 kanál méz

a krémhez:

  • 300 ml. tej
  • 20 dkg. margarin
  • 20 dkg. cukor
  • 1 citrom
  • 3 kanál gríz
  • 1 üveg sárgabarack lekvár

A cukrot a mézzel összekeverjük és gőz fölött addig főzzük amíg a cukor elolvad. Hadijuk kihűlni majd hozzáadjuk a lisztet, a tojásokat, a kés hegynyi ammóniát és jól összedolgozzuk. El osszuk 3 darabba amiből nyújtunk 3 lapot és kb 15 percig sütjük mindegyiket. Azért írom kb mert nekem 10-12 perc alatt megsültek. Talán mert a recept nem ír hőfokot.

A krémhez feltesszük a tejet főni és mikor felforrt beleszórjuk a grízt. Miután besűrűsödött hadijuk kihűlni. A margarint kikavarjuk a cukorral és hozzáadjuk a citrom héját és levét. Persze nem lennék én ha valamit nem változtatnék itt is a recepten :). Én a citrom héját és a levét a már kihűlt grízhez adtam, mert arra gondoltam hogy a citromlé elvágja majd a margarinos krémemet.

Miután kihűlt a gríz elkeverjük a kihabositott margarinnal. Jön az eső lap, rákenünk egy kis sárgabarack lekvárt, egy réteg krémet, ráhelyezzük a mások lapot, egy kis lekvár, rá a megmaradt krém és aztán az utolsó lapot is rátesszük. Meg is van. Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

ildikebak írta...

Kérek egy kis szelettel :-)
Pusza :-)

Unknown írta...

Hát mondom, hogy már nincs! :)